Direktlänk till inlägg 4 februari 2007

varför livet suger!

Av kakan - 4 februari 2007 14:36

kanske skulle förklara varför jag tycker att liver suger.tar den korta storyn:jag har ett VÄLDIGT långt förhållande bakom mig.vi träffades när vi var rätt så unga,flytta ihop,skaffa barn.när nästa barn var på väg köpte vi hus,allt var frid o fröjd.livet lekte.(HAN)jobba väldigt mycket o jag var hemma med barn o sköte allt som hör till.ja jag jobba också men bara 35 tim i veckan.efter ett tag började problemen komma,vi liksom gled ifrån varandra.vi kunde börja bråka om ingenting,ingen av oss mådde bra men ingen visst vad vi skulle göra för att reda ut den här soppan.jag började känna mig instängd,som att jag tappat bort mig själv,inget var kul längre.vi försökte att prata om det o att komma fram till någon lösning,men det känndes som ingen av oss liksom orka eller hadde energi att få vårat halvdana förhållande att funka.HAN älskar mig o vill att vi ska få allt att funka,men säger samtidigt att det verkar som att jag söker något som han inte längre kan ge mig.att jag har tappat bort mina känslor till honom..till en viss del har han rätt,ja jag är osäker på mina känslor till honom,men nån stans där inne finns dom.annars skulle det ju inte vara så svårt att ta beslutet(göra slut på eländet).jag är inte riktigt redo än tror jag,hela mitt vuxna liv har jag haft med honom.han är min bästa vän,jag kan alltid falla tillbaka på honom.HAN stöttar mig i alla väder,har alldrig varit elak eller behandlat mig illa.jag därimot har gjort honom mycket illa.jag fick känslor för en annan..en kille som är raka mot sattsen till den jag har.(jag fattar inte själv vad jag ser i honom).jag föll handlöst för honom,blev kär upp över mina öron i han(han känner det samma,har kännt så en VÄLDIGT lång tid).vad gör man?man kan inte ha känslor för två sammtidigt.jag kan inte förklara hur det känns,allt bara känns som en stor jäv...röra.vet varken ut eller in.ska man sattsa på den nya eller inte!!ska jag lämna sambo för en liten (tomte) som jag inte vet nått om.jo det är klart jag vet en hel del om honom,vi har ju sms o träffats rätt mycket(har jobbat på samma ställe)jag vet att han skulle ta hand om mig o barnen,skulle inte vara elak,och att vi skulle klara oss ekonomiskt.men är det de rätta?sambon då?jag har ju känslor kvar,jag behöver honom,men ändå blir jag inte nöjd.spelar ingen roll vad han gör det saknas något ändå.faan vad allt ska va svårt.jag hoppas att jag kan komma fram till ett beslut snart,för så här kan vi inte ha det...hoppas att jag har fått någon att förstå varför livet suger..kram k

 
 
leonardo

leonardo

4 februari 2007 18:44

Kanske blir det lättare att fatta beslut om du tänker på att förälskelse (att bli "kär") är något man drabbas av och som GARANTERAT kommer ta slut. Att älska någon är ett medvetet beslut och kräver ansträngning hela tiden. Om din och sambons förälskelse tagit slut behöver den ersättas med kärlek. Kärlek som tar hänsyn, som stöttar, som inte kräver något. Om din nya förälskelse inte ersätts med kärlek när den tar slut, kommer resultatet att bli detsamma som i första fallet. Besvikelse. Det hela ligger i dina händer. Om du bestämmer dig för att älska (oavsett vem) så har du löst det som är ditt ansvar. Andra hälften ligger i händerna på din partner.

http://leonardo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kakan - 17 februari 2007 21:36

japp.då var det dags igen då.jaha den här veckan har varit så jävla jobbig.har känt mig väldigt arg,ledsen,spy färdig,som jag tappat kontrollen.han har flyttat nu...kommer nog hit i morgon och hämtar lite saker till.det är bara ett jävla kaos.säger t...

Av kakan - 12 februari 2007 12:56

jaha.då var det klart då.han har skrivit på ett kontrakt på en lägenhet som jag var med o titta på.så jävla sjukt varför skulle jag med?kändes som jag skulle bryta ihop totalt,jag vill ju inte att det ska vara så här...åkte hem till huset fick stanna...

Av kakan - 10 februari 2007 18:19

Mmm.vad ska man göra när det spritter i bena.jag är så väldigt RASTLÖS.vet inte va jag ska hitta på,skulle varit kul att gå ut på krogen.komma ut o se nått annat.ta ett par öl o slappa,mmm.det gillar jag.före sommaren var jag aldrig ute på krogen,jag...

Av kakan - 10 februari 2007 17:00

glömde en sak.varför ska det va så svårt att berätta för sina föräldrar att man ska separera.det är väll min ensak eller?det handlar väll om mig o mina känslor.att jag vill ha nått mer än det jag har.att vi kanske har tröttnat på varandra...faan.dera...

Av kakan - 10 februari 2007 16:35

mätt i magen i allafall.har det bra här med två barn som busar.kan va ett himmla liv...har pratat med (HAN)skulle tagit med sig barnen till en kompis men det blev inte så..det gör inget..dom kan ta det en annan dag.lördags eftermiddag!! jaha vad ska ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards